Nieuwsarchief 2018

Kijk hier regelmatig voor het laatste nieuws over de kunststofindustrie en kunststoffen in het algemeen.

U kunt zich ook abonneren op een van onze RSS-feeds.

Rondetafelbespreking OCS Havenbedrijf Rotterdam

Op dinsdag 29 september werd een rondetafelconferentie gehouden over het probleem van plastic pellets (korrels) die in delen van de haven in het water en op oevers voorkomen. De conferentie is een initiatief van producent Ducor Petrochemicals, het Havenbedrijf Rotterdam en PlasticsEurope, de brancheorganisatie van de kunststof producerende industrie. Doelstelling van de digitale conferentie is het vergroten van bewustwording van de problematiek, inventariseren van betrokken partijen en het komen tot meer samenwerking om aan oplossingen te werken. Aan de conferentie doen vertegenwoordigers mee van een groot aantal bedrijven, overheden en NGO’s.

Future Proof Plastics 2019

Er is een toekomst voor plastic als bedrijven, overheden en burgers samen werken aan het sluiten van de waardecirkel en zo min mogelijk grondstoffen verspillen. Dat is een van de conclusies van het zeer geslaagde en drukbezochte seminar Future Proof Plastics op 18 november 2019. Het feit dat het nu echt tijd is voor een gedragsverandering liep als rode draad door de presentaties en discussie.

Neem voor meer informatie contact met ons

Neem contact met ons op voor meer informatie over kunststoffen en de activiteiten van PlasticsEurope.